Text på blå bakgrund med konfetti som gratulerar Ånge kommun till vinsten

Ånge kommun vinner TV4-tävling

Ånge kommun kniper förstaplatsen i en reklamtidstävling som TV4 anordnat och vinner gratis reklamtid på TV-kanalen.

Det var under en lucka i TV4 Commercials julkalender som det annonserades ut en tävling om att vinna reklamtid. Priset var 100 TRP, vilket motsvarar en reklamfilm på 30 sekunder som visas under tre veckors tid i en valfri region. Värdet av priset är drygt 285 000 kronor. Alla företag och varumärken, oavsett storlek, var välkommna att delta i tävlingen. Kommunikationsavdelningen såg tävlingen och bestämde sig för att tävla för Ånge kommuns räkning.

För att vinna behövde man ha alla rätt på ett gäng frågor som rörde reklam och TV4. Man skulle även motivera varför just sitt varumärke skulle vinna priset. TV4 har berättat att det var totalt 36 tävlande som alla hade full pott på frågorna och att de egna motiveringarna var det som avgjorde tävlingen. Efter några veckors överläggning står det nu klart att det är Ånge kommun som vinner tävlingen och är mottagare av det fantastiska priset.

"Det känns helt otroligt att vinna detta fantastiska pris! Det kommer hjälpa oss väldigt mycket i vårt arbete med platsvarumärket Ånge kommun." - Marie Öberg, kommunikatör.

Den vinnande motiveringen

"Vårt varumärke är platsen Ånge kommun. En av Sveriges minsta kommuner, placerad mitt i landet. Det är en vacker glesbygdskommun med mycket hjärta. Vi är i en kritisk fas nu då det händer väldigt mycket i kommunen, många nyetableringar och satsningar görs. Men för att detta ska kunna genomföras behöver vi öka vår kompetensförsörjning. Vi har en åldrande befolkning i kommunen och idag är inflyttningen väldigt låg. Ett av stegen vi ska ta under 2024 är att starta en kampanj för att öka inflyttningen i kommunen.

Med riktad reklam hos TV4 skulle vi enkelt nå våra målgrupper och de människor vi behöver för att kunna fortsätta utveckla vår fina kommun. Eftersom vi är en liten kommun är vår plånbok därefter och det vore därför helt fantastiskt att vinna detta. Då vi söker kompetens i specifika regioner och TV4 ger oss möjligheten att styra precis det så vore ju detta rena drömvinsten. Skulle vi vinna, och det ge positiv effekt, blir det också enklare för oss att motivera framtida kampanjer och reklamsatsningar hos TV4. Vi håller alla tummar vi har att vi får ta del av detta otroliga pris!"