Självservice

Här kan du som medborgare, företagare eller förening hitta blanketter samt utföra ärenden i våra e-tjänster inom olika områden. Det kan handla om att ansöka, anmäla, räkna ut, söka information eller göra en bokning.

Välj en av kategorierna

Vi har även delat in e-tjänsterna i olika kategorier. Välj vilket område ditt ärende tillhör - det underlättar att hitta rätt när våra e-tjänster blir ännu fler under den närmaste tiden. För en del av e-tjänsterna behöver du e-legitimation för att identifiera dig och signera på ett säkert sätt.

Blanketter
E-tjänster

Mer information om BankID e-legitimation

Flera e-tjänster kräver inloggning och signering med e-legitimation.
Läs mer om olika alternativ på webbplatsen BankID e-legitimationlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Här kan du ladda ner BankID säkerhetsprogram länk till annan webbplats som behövs när du ska använda ditt BankID på fil och BankID på kort

Frågor

Kontakta din bank om du har frågor och funderingar eller problem med din e-legitimation. För andra frågor om e-tjänster ber vi dig kontakta den aktuella verksamheten, se kontaktuppgifter på respektiver tjänst.

Underskrifter

Vissa e-tjänster kräver elektronisk signatur av två vårdnadshavare. Det innebär att du som fyller i formuläret får uppge vem som är den andre vårdnadshavaren och som också ska signera formuläret.

När det är gjort skickas formuläret till den andra vårdnadshavarens Mina sidor. Samtidigt går ett e-postmeddelande till dennes angivna e-postadress som en påminnelse om att det finns ett formulär på Mina sidor som behöver signeras.

Den andra vårdnadshavaren finner då formuläret under "meddelanden" på Mina sidor. Den andra vårdnadshavaren måste signera ansökan inom 5 dygn annars skickas formuläret tillbaka till dig.

Demokrati

Kommunens ärendesystem

Webbradio - lyssna på kommunfullmäktige

Skicka meddelande till sidansvarig:

Sidan uppdaterad: 2016-07-18

Kontaktinformation

Information om Personuppgiftslagen

Personuppgifter som du lämnar till kommunen i en e-tjänst eller i en blankett behandlas av den ansvariga förvaltningen i syfte att registrera och hantera ditt ärende.

Genom att skicka in ditt ärende medger du också att informationen får behandlas i register av person-uppgiftsansvarig nämnd/styrelse.

Du kan årligen skriftligen begära hos nämnd/förvaltning att få information om dina personuppgifter och hur dessa används. Du kan begära att personuppgifter rättas eller tas bort.

Läs mer om behandling av personuppgifter på vår webbplats!